perjantai 28. joulukuuta 2018

Reikäinen muija, osa 2

Joku saattaa muistaa, että kävin tammikuussa pitkällisen pohdinnan tuloksena ottamassa nenälävistyksen. Sanoisin, että se oli yksi vuoden 2018 parhaista päätöksistä, sillä niin paljon pidän klyyvaristani kun siinä on koru. Se vaan tuntuu omalta ja hassulla tavalla tekee oloni vähän itsevarmemmaksi. Lokakuussahan kävi niin, että minun piti ottaa nenäkoru pois. Sain jonkin ihmeellisen kokovartalotulehduksen, jossa kutisin, turposin ja olin punainen. Lääkäriin en tietenkään mennyt, mutta onneksi koko homma meni nopeasti ohi. Inhaa se oli joka tapauksessa, ja itse diagnosoin sen lopulta stressipohjaiseksi. Nenän lävistysreikäkin tulehtui todella pahasti. Lopulta se oli niin kipeä ja turpea, että päätin vaan ottaa koko korun pois. Ja matkalla vessan peilin ääreen raapaisin nenääni, ja koru lensi kaaressa ulos. Yritin myöhemmin laittaa sitä takaisin, mutta reikä meni umpeen lähes välittömästi. Aika moni ei meinannut uskoa, että mitenkäs se niin nopsaan umpeutui. No umpeutuipa vaan, sillä seuraavana päivänä nenässä ei ollut melkein jälkeäkään koko reiästä. Olen vissiin Volverinen perillinen, kun kehoni regeneroituu näin nopeasti. Pidän tätä tulevaisuuden ja ihon vanhenemisen kannalta hyvänä asiana, mutta kuten lävistäjäni sanoi, tässä kohtaa se oli vähän kurjempi juttu.


Niin no, pari kuukautta meni ilman korua, ja totesin että tämä ei sovi sitten ollenkaan. Kävin siis ottamassa lävistyksen takaisin. Ja väitän, että kyllä kannatti. On tämä vaan kiva. Nenäkoru symboloi minulle kaikkea sitä, mitä olen kuluneena vuotena oppinut itsestäni ja missä olen kasvanut. Rohkeutta, itsevarmuutta, itsensä hyväksymistä. Tosin nyt joudun muistuttamaan itseäni, että joudun käymään sen parantumisvaiheen taas läpi, mutta kestän sen kuin nainen ainakin.


Kävin jälleen Lävistysliikkeessä, osoitteessa Mechelininkatu 12-14. Mahtavaa palvelua ja mukava tunnelma, vaikka tällä kertaa siellä soinut musiikki oli raivostuttavaa. Minua on melkeinpä mahdoton miellyttää tässä suhteessa, joten menköön.

No, mitä tykkäät? Oliko tämä hyvä ratkaisu? 

2 kommenttia:

  1. Erittäin hyvä ratkaisu, sopii sulle kuin nenä päähän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuntuu kyllä että tämä kuuluu mun nassuun. 😸

      Poista

Kiva kun kävit!