keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Syrjähyppy

Olen ollut Lumenen kulmageelin uskollinen käyttäjä jo vuodesta 2008. Olen kuluttanut sitä tuubitolkulla, ja olen ollut tyytyväinen. Koska ruoho on harvemmin vihreää aidan toisella puolen, en ole kokenut tarvetta vaihtaa nuorempaan malliin. Liittomme on ollut onnellinen.

Viime aikoina markkinoille on kuitenkin putkahdellut uutuuksia. Ne ovat lupailleet kauniita asioita, ja olen huomannut pääni kääntyilevän. 


Ja pian väistämätön tapahtui: tein syrjähypyn. Kiikutin kassalle Rimmelin Brow this way -kulmavahan. Aluksi yhteiselomme oli suloista. Rimmel tarjosi minulle jotakin sellaista, mitä Lumene ei. Se antoi runsaasti enemmän väriä. Sen pieni harja taipui ennennäkemättömiin asentoihin. 



Pian aloin kuitenkin kaivata vanhaa kumppaniani. Rimmel olikin ärhäkkä: tavaraa tuli helposti sudittua kulmille aivan liikaa. Kulmakarvat klimppiintyivät toisiinsa, ja lopputulos oli koominen. Rimmel oli luotettavaan Lumeneen verrattuna täysin arvaamaton.

Ja tämä on lopputulema: miksi vaihtaa uudempaan malliin, kun vanha toimii? Jos se ei ole rikki, miksi edes korjata? Rimmel on kelpo kulmavaha, mutta Lumene on vaan parempi. Se tekee nätimpää jälkeä kuin vähän kömpelö Rimmel. 

Ja näin paljon saan tekstiä aikaan KULMAVAHASTA, kun akateeminen kirjoittaminen takkuaa. Jep.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kävit!