tiistai 28. maaliskuuta 2017

25 asiaa minusta

Blogeissa on kiertänyt haaste, jossa bloggaaja kertoo itsestään 25 randomia faktaa. Koska tykkään puhua itsestäni, ajattelin tarttua haasteeseen. (Kuvituksena random-otoksia. Kolme ekaa ovat mahdollisia promokuvaehdokkaita!)

1.Olen syönyt varmaankin vuoden ajan, tai jopa kauemmin, saman aamiaisen lähestulkoon joka aamu. Se sisältää smoothien, pari kananmunaa ja kahvia. Smoothien olen aiemmin tehnyt jugurttiin, mutta nyt siirryin piimään sen edullisemman hinnan ja alhaisemman kalorimäärän vuoksi. Lisäksi surruttelen joukkoon jäisiä mustikoita ja puolukoita (joskus jotain muitakin marjoja, marjajauheita tai tyrnimehua) sekä banaanin. Tummapaahtoista kahvia vähintään kaksi kuppia, lorauksella kevytmaitoa.



2. Jos haluan hemmotella itseäni, ostan kukkia. Lemppareitani ovat tulppaanit, neilikat, harsokukka, gerberat ja krysanteemit. Olen myös alkanut hankkia ruukkukukkia, sillä ne kestävät pidempään.

3. Olen nopeasti kiihtyvää sorttia. Mutta yhtä nopsaan rauhoitun ja unohdan, miksi edes kiihdyin. Poliittiset keskustelut kanssani voivat muuttua äkkiä aika rumiksi. Olen provosoituja ja kiihkoilija. Minua ärsyttää, että saatan tuomita ihmisen täysin tämän poliittisten näkemysten vuoksi. Tämä on ehdottomasti suurimpia kipupisteitäni.


4. Minussa asuu pula-ajan lapsi, vaikken ole pula-aikaa edes elänyt. Käytettyjä jugurttipurkkeja en sentään vielä pese uusiokäytön toivossa. En haluaisi ostaa uutta, jos vanha on edes etäisesti käyttökelpoinen. Olen pikkuhiljaa päässyt eroon tästä. Jos lakanassa on reikiä, sen voi heittää pois. Tai käyttää rätteinä ensin, tietenkin.

5. Samaan hengenvetoon: olen pahimman luokan hamstraaja. Tykkään kosmetiikasta (oho, ylläri!), kirjoista, ikoneista, peltipurkeista, astioista, postikorteista, koruista, kengistä, huiveista ja ja ja... Hukun tavaraan. Se on vähän noloa.

6. Minulla on vahva tuoksumuisti.


7. Värit vaikuttavat minuun todella voimakkaasti. Oikeat värivalinnat saavat minut viihtymään. Väärät taas saavat oloni ahdistuneeksi. Eniten tämä korostuu Musiikkitalossa: Siban torni on väreiltään tummanharmaa ja kirkkaan kylmän punainen. Yhdistelmä on tosi ahdistava, enkä oikein enää halua mennä Musiikkitaloon tämän vuoksi.

8. Tykkään täytetyistä eläimistä ja säilötyistä elimistä. Kaikki morbidi ja vähän ällö kiehtoo, on aina kiehtonut.


9. Olen jouluihminen.

10. Kirjotan runoja pöytälaatikkoon ja haaveilen niiden julkaisemisesta kirjaksi joskus.

11. Unelmoin ulkomailla asumisesta jossain vaiheessa. Erityisesti Iso-Britannia, Irlanti, Ruotsi ja New York kiehtovat. Klisee, tiedän.

12. Haluaisin olla lahjakkaampi kuvataiteissa. Jos aikaa olisi, haluaisin maalata enemmän.

13. Innostun paljon ja nopeasti.

14. Samanaikaisesti olen ämpyilijä. Se on korostunut sairastamisen aikana.

15. Sisustusmakuni on kuulemma eksentrinen. Tällä hetkellä mummolatyyli puhuttelee vahvasti. En voisi koskaan elää kliinisen valkoisessa kodissa, jossa tavaroilla ei ole merkitystä.

16. Rakastan Muumeja.


17. Rakastan vielä enemmän kissoja. Minulla on hirveä kissakuume.

18. Pukeutumistyylini on aika sekava. En ole oikein osannut päättää jotain tiettyä tyyliä, johon haluaisin pukeutua, joten pukeudun joka päivä fiiliksen mukaan. Joskus se on boho, joskus poikamainen, joskus tyttömäinen, joskus akateeminen, joskus vähän new wave -gootti... Mutta melkein aina on oltava huulipunaa.

19. Nauraminen on minulle tärkeää, ja naurankin todella paljon.



20. Haluaisin elää terveellisemmin ja liikkua enemmän, mutta motivaatiota on vaikea pitää yllä. Läskiä pitäisi saada palamaan. (Tosin, aina kun olen laihtunut, on se johtunut siitä, että pyöräilen, syön enemmän kasviksia ja vähennän herkkuja. Aika simppeliä.)

21. Olen vähitellen innostunut lukemisesta uudestaan. Keskittymiskyky on parantunut huimasti. Kirjaan katoaminen on yksi parhaista jutuista, mitä tiedän. Ja kirjastot ovat ihania!

22. Vaikka olen uskossa, inhoan tuputtamista. Uskon, että aidot keskustelut, rakkaus ja inhimillisyys ovat tärkeämpiä kuin huutaminen, pakonomainen käännyttäminen, traktaattien jakaminen ja tuomitseminen. Puhun uskostani harvakseltaan, oikeastaan vain jos se tulee esille. En enää koe tarvetta ujuttaa sitä jokaiseen keskusteluun. Se ei silti tarkoita, että häpeäisin sitä ja etteikö se olisi elämäni keskus ja kaiken lävistävä voima. Tykkään kutsua itseäni huonoksi kristityksi.

23. Otan ihan liikaa selfieitä.


24. Minulla on yhäkin pari pehmolelua.

25. Olen äärettömän perhekeskeinen. Minä ihan oikeasti viihdyn vanhempieni ja veljieni seurassa. Niin, asun toisen pikkuveljeni kanssa, joten pakkohan sitä on.

Semmoista tänään. Oliko joukossa ylläreitä? 

14 kommenttia:

  1. Ämpyilijä oli yllätys. :D Muuten ei ollut oikeastaan mitään sellaista, mitä en olisi ajatellut susta. <3 Upeita mahdollisia promokuvia muuten noi kolme, toi musta-valkoinen puhuttelee mua eniten, vaikka kaksi muutakin onn hienoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, se on luonteenpiirre, jonka myönsin vasta vähän aikaa sitten..:D

      Ja kiitos!<3<3

      Poista
  2. Näitä oli kiva lukea, muutamia yhtäläisyyksiäkin löytyi! Ainakin 4, 6, 20 ja 24... yksin kotoa lähtiessäni jopa kerron pehmoleluille minne menen ja koska palaan takaisin. Onneksi kohta pääsee asumaan ihan oikean ihmisen kanssa... :'D Pitäisi itsekin tehdä tämmöinen postaus!

    Niin ja kauniita kuvia sinusta! Ensimmäinen ehkä suosikkini! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Ja kiitos! <3

      Ihmisten kanssa asuminen on kyllä ihan jees. Kun asuin yksin, aloin muuttua mökkihöperöksi aivan liian nopeasti. Joillekin yksineläminen sopii, minulle selkeästi ei..:D

      Poista
  3. No toi usko juttu oli mulle uus, ei sillä että se mua haittais vaikka en itse ole uskovainen. :)

    VastaaPoista
  4. Hei tää oli kiva! Saanko napata kans? :)

    Ja hei murmeli, mun hoodeilla olis sulle haastetta taasen :) <3

    VastaaPoista
  5. Tämä oli hauska ja viihdyttävä! Yhdyn kohtaan 23 :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Kikan sanoin "mä haluun viihdyttää." (Nyt alkaa blogiin löytää ihmiset tällä hakusanalla..:D)

      23 on paha. Vielä en ihan kehtaa hirveästi ottaa selfieitä julkisilla paikoilla, mutta kohta varmaan sielläkin........

      Poista
  6. Kuvataiteessa tulee paremmaksi vain harjoittelemalla ja harjoittelemalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on, samahan se on musiikin kanssa. Olisipa vaan tuon musiikin lisäksi aikaa harjoitella jotain muutakin.:D Ehkä sit eläkkeellä. Tai kun saan rikkaan aviomiehen ja voin elää vapaaherrattaren elämää...

      Poista

Kiva kun kävit!